Rabu, 18 Mei 2011

MENENTUKAN KEKUKUHAN UMNO - MELAYU WAJIB BERUBAH ???


Ahli-ahli Umno juga ramai yang bercakap tentang kawasan DUN atau Parlimen yang kononnya kubu kuat Umno tetapi setiap kali menghadapi pilihan raya, UMNO selalu kalah di kerusi berkenaan tidak kira lawan Umno tersebut Pas, Pkr atau DAP.  Kawasan majoriti Melayu yang sebelum ini boleh dikira selamat untuk Melayu sekarang tidak lagi selamat setelah pakatan Pas bersama DAP dan PKR.

Ada kawasan dalam PRU12,Umno berdepan dengan DAP dan dikawasan majoriti melayu Umno juga kalah. Kawasan majoriti Melayu juga tidak boleh menjamin kekuatan orang Melayu sekarang. Kalau sebelum ini dikawasan-kawasan pendalaman atau diluar bandar keadaan begitu tenang.


Apa yang kita nampak banyak kesalahan diletakkan kepada pengundi golongan tua Melayu yang berada dikawasan pendalaman yang agak ketinggalan dan cara berfikir yang agak unik, betulkah itu? Sebenarnya terlalu sukar untuk kita ramal, kalau dibandingkan dikawasan bandar walaupun golongan ini lebih cerdik dan berpelajaran tetapi mereka ini pula terlalu mengejar kemewahan dan lebih berkepentingan.


Fikir-fikirkan lah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...