Ahad, 29 Mei 2011

Bantuan Kebajikan Kawasan DUN Rhu Rendang

Keperhatinan terhadap masyarakat dikawasan DUN Rhu Rendang, Pegawai Penyelaras Pembangunan DUN Rhu Rendang YBhg. Tuan Haji Nik Dir bin Nik Wan Ku hari ini 29 Mei 2011 telah mengadakan empat lawatan berasingan dirumah pesakit kronik yang turut disertai oleh Ketua Wanita dan Pemuda UMNO Rhu Rendang.  Bantuan berbentuk wang tunai serta barangan disampaikan dalam suasana yang ringkas tetapi begitu bermakna bagi pesakit berkenaan.


Bantuan Pertama - Puan Dayang binti Jusoh, 60 tahun, yang mengidap penyakit kencing manis, darah tinggi dan jantung telah terlantar lebih kurang 1 tahun yang lalu, tinggal di B1720, Kg. Gong Merawang, Marang, Terengganu. 









Bantuan Kedua - Cik binti Kadir, 68 tahun, Ketua Wanita Cawangan RKAR Desa Permai telah hampir 2 bulan mengidap sakit dalam perut.  Seorang guru Al-Quran yang mengajar anak-anak di surau berdekatan.  Bantuan berbentuk wang tunai dan barangan juga telah disampaikan untuk meringankan beban yang ditanggung oleh pesakit.






Bantuan Ketiga - Puan Minah binti Ali, 50 tahun, tinggal dialamat F1-10, Perumahan Desa Permai, Kg. Darat Pak Chan, Marang, Terengganu.  Mengalami sakit ketumbuhan didalam perut selama 6 bulan, masih menerima rawatan daripada hospital.  Punca sakit masih belum dipastikan oleh pihak Dr yang merawatnya.  Bagi meringankan beban perubatan yang ditanggung, bantuan berupa wang tunai dan barangan telah disampaikan oleh YBhg. Tuan Haji Nik Dir bin Nik Wan Ku.








Bantuan Keempat - Puan Shahlini binti Embong, 45 tahun, tinggal di No. 9, Kg. Darat Pak Chan, Marang, Terengganu.  Menginap penyakit canser dimana pembedahan telahpun dilakukan, dimana beliau mengidap penyakit tersebut sejak 1 tahun yang lalu.  











Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...