Jumaat, 25 Mac 2011

Majlis Dialog Bersama - Nelayan Marang

Majlis berlangsung pada tarikh dan masa yang ditetapkan dan diadakan didalam suasana yang cukup mesra dan harmoni.  Turut hadir didalam majlis tersebut adalah Pengerusi PERKASA Daerah Marang, Tim. Ketua, Setiausaha, Pengerusi Persatuan Nelayan Daerah Marang dan Ketua Penduduk Kg. Seberang Marang.  Seramai 70 orang nelayan turut hadir didalam majlis yang telah diadakan.

Beberapa perkara serta permasalahan yang menghantui nelayan persisir pantai Daerah Marang telah dibangkitkan dan mendapat perhatian daripada Pengerusi PERKASA Daerah Marang, merangkap Pegawai Pembangunan DUN Daerah Marang.  Kelulusan serta merta telah diluluskan untuk mengubahsuai surau nelayan yang terdapat di Kg. Tanjung Laut, Seberang Marang bagi kegunaan para nelayan untuk beribadah.

Majlis dialog selesai jam lebih kurang 11.00 malam dan para hadirin dihidangkan dengan jamuan makan yang telah disediakan.  Tahniah PERKASA Daerah Marang yang mana telah merapatkan lagi hubungan mesra masyarakat nelayan yang selama ini agak ketinggalan dari segala kemudahan-kemudahan yang diperolehi oleh para nelayan ditempat-tempat lain, seperti di Chendering dan juga Kuala Terengganu.
Diantara rakaman-rakaman gambar yang dirakamkan adalah seperti dibawah:






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...