Ahad, 14 Ogos 2011

Dana Raya - Terengganu Peruntuk RM50 Juta Untuk 160,000 Keluarga Miskin



Sempena Aidilfitri tahun ini, seramai 160,000 keluarga di seluruh negeri Terengganu layak menerima bantuan dana raya berbanding 150,000 pada tahun lepas.

Berikutan itu, Kerajaan negeri Terengganu memperuntukkan sebanyak RM50 juta pada tahun ini kepada golongan miskin di negeri ini.
Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said berkata ia merupakan tambahan sebanyak 10 peratus daripada tahun lepas berikutan peningkatan jumlah keluarga yang layak menerima bantuan itu.

Beliau menyatakannya kepada pemberita selepas majlis penyampaian dana raya bagi Dewan Undangan Negeri kawasan Kijal di Dewan Ketengah, Bandar Seri Bandi di Kemaman, semalam.

Katanya pengagihan itu telahpun mula dilakukan secara berperingkat pada awal minggu ini dengan jumlah penerima antara 4,000 dan 5,000 orang di setiap kawasan DUN.

Dana raya diagihkan setiap tahun kepada golongan miskin seperti ibu tunggal, orang kurang upaya dan warga emas serta mereka yang berpendapatan kurang daripada RM1,500 sebulan, membabitkan pemberian antara RM200 dan RM400 satu keluarga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...